vineri, 22 august 2008

Aluatul fals dospit al lui Dr. Oetker



Sub aceasta denumire am gasit pe net urmatoarea reteta de aluat. Se zice ca a fost inventata de celebrul Dr. Oetker. Este un aluat care se prepara rapid, existind in varianta atit simpla cit si dulce. Din acest motiv, are multiple intrebuintari. Eu am facut cu el placinte, pizza, melcisori cu nuca/scortisoara.

Varianta simpla:
150 g brinza de vaci mai mult cremoasa decit uscata
6 linguri lapte
6 linguri ulei
1 lingurita sare
300 g faina
1 pliculet (10 g) praf de copt

Varianta dulce:
150 g brinza de vaci mai mult cremoasa decit uscata
6 linguri lapte
6 linguri ulei
virf de cutit sare
1 pliculet zahar vanilat
75 g zahar
300 g faina
1 pliculet (10 g) praf de copt

Se amesteca intr-un vas brinza, laptele, uleiul, sarea/zaharul. In alt vas se cerne faina impreuna cu praful de copt. Se incorporeaza faina in pasta de brinza si se framinta, dar nu prea mult, efectiv citeva minute, cit nu se mai lipeste aluatul de miini.

Foarte important: daca brinza nu este cremoasa, ci mai mult uscata, se va micsora cantitatea de faina: mai intii se pune jumatate, apoi, pe masura ce se framinta, se mai adauga daca e nevoie. Daca se pune toata faina in cazul unei brinze uscate, aluatul va iesi foarte tare.

6 comentarii:

Edith spunea...

Pare bunutz aluatul asta. Nati, spune-mi te rog iese pufos? Si.. ajunge cantitatea pt o placinta cu 2 foi?
Merci :)

Nati spunea...

Edith, da, iese pufos. Cit de mare e tava pentru placinta? Sincer, nu mai tin minte exact cit aluat a mers pentru tava din poza (care are 28 cm in diametru). Oricum, cel mai des fac portie dubla, folosesc cit imi trebuie, iar din restul fac melcisori sau alte chestii la cuptor.

Edith spunea...

Ok, merci frumos :)
Eu ma gandeam la o placinta in tava dreptunghiulara.. si ma gandeam dc ajunge pt 2 foi. dar o sa o fac in cant. dubla.
Foaia nu tb coapta inainte, nu? Nu am gasit la tine o reteta la care ai folosit-o (ca sa nu te mai strezez cu intrebari :P)

Nati spunea...

Nu trebuie coapta inainte, nu. Coci direct cu umplutura.

Gabriela Cara spunea...

Scumpa Nati, ma bucur sa te vad din nou!
Aluatul acesta il fac de ani de zile, inca de cand l-ai postat pe DC, Este deosebit, sunt tare incantata de reteta. L-am facut doar in varianta sarata.
Te pup si iti multumesc si acum pentru reteta!

Nati spunea...

Gabi, sa va fie de bine! Si mie imi place acest aluat f mult, se face usor si iese mereu pufos garantat! Te indemn sa-l incerci si in varianta dulce!

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.