duminică, 14 februarie 2010

Tort cu lapte


De cind am vazut tortul acesta la Amalia, mi-a ramas in suflet. Am zis ca il fac cu prima ocazie, care s-a intimplat sa fie ieri. Eu un tort minunat, cu o combinatie nemaipomenita de blat, crema si glazura. Sursa originala e vestitul blog al lui Palachinka.

Pentru blat:
4 oua
4 linguri de zahar
4 linguri de faina
1 lingurita praf de copt
3 linguri de cacao
4 linguri de apa calda

Pentru crema de lapte:
670 ml lapte (am pus fix dupa cintar :)) dar nu se intimpla nimic rau daca puneti 700 ml)
70 g amidon
2,5 linguri de zahar
70 g ciocolata alba
170 g unt la temperatura camerei
100 g zahar pudra

Pentru glazura:
140 g ciocolata cu lapte
3 linguri de lapte
2,5 linguri de zahar
100 g unt
In reteta originala se fac 2 blaturi, eu am facut unul singur, apoi l-am taiat pe grosime. Se bat ouale cu zaharul timp de citeva minute, pina acesta se topeste. Se adauga faina, in care s-a amestecat cacaua si praful de copt, iar la sfirsit, apa. Se amesteca usor pina la omogenizare, apoi se toarna aluatul intr-o forma unsa cu unt si tapetata cu faina. Forma mea a avut 26 cm in diametru. Se coace pina iese scobitoarea curata.

Pentru crema de lapte, se opresc 100 ml de lapte, in care se dizolva amidonul si 2.5 linguri de zahar. Restul laptelui (570 ml), impreuna cu ciocolata alba, se pune la fiert. Cind da in clocot, se face focul mic si se adauga compozitia de mai sus. Se amesteca incontinuu, tinind cam inca 1 minut pe foc, sa se ingroase crema. Se lasa la racit. Untul se bate cu zaharul pudra, apoi se incorporeaza budinca treptat.

Pentru glazura se amesteca ingredientele intr-un ibric pe foc nu prea mare, pina se topesc si se omogenizeaza. Se lasa la racit, apoi se bate cu mixerul. Eu recunosc sincer ca mi-a scapat momentul acesta, asa ca am turnat glazura racita, dar inca lichida.

Se asambleaza tortul in urmatoarea ordine: 1 blat, o jumatate din crema de lapte, o jumatate din glazura, apoi se repeta. Eu am asamblat intr-o forma cu diametrul de 26 cm si inaltimea de 5 cm. Mi-a iesit la fix, tortul a umplut forma exact pina la margini.
Privitor la glazura am ceva de obiectat: este prea casanta in comparatie cu consistenta blatului si a cremei. Dupa mine, merge mai bine o glazura de gen ganache, mai cremoasa, sa fie in ton cu ansamblul tortului. In rest, e un tort fabulos si merita sa-l incercati!

Aici se poate vedea cum l-am ornat.



18 comentarii:

Miha spunea...

Foarte frumos l-ai ornat.
Sa ma inveti si pe mine cum se face1 :))

Nati spunea...

Miha, foarte simplu, cauti un paianjen si ii dai drumul pe tort :)) Numa vezi sa fie paianjenul de ciocolata, sa iasa si pinza la fel! :))

Miha spunea...

Bineeee....

Ina Todoran spunea...

F faina prima poza!!!

Nati spunea...

Ina, ce sa mai zic, you made my day (de fapt, my night), sa aud o lauda de la tine privitor la poza, ce poate fi mai flatant? Te pup si iti multumesc pentru comentariu!

lena spunea...

Super tortul! Arata asa de bine, am inceput sa asalivez imediat ce s-o deschis site-ul.... Il incerc cu prima ocazie neaparat.

Amalia spunea...

Frumos, arata foarte bine, imi place cum l-ai ornat :).

Nati spunea...

Lena, neaparat sa-l faci, merita!

Nati spunea...

Amalia, nu ma prea pricep la ornamente, iar asta e unul simplu de tot, care poate fi facut si de profani ca mine. Te pup!

ellis spunea...

Tortul arata absolut minunat; si sectiunea e tare pofticioasa:))

Nati spunea...

Ellis, te poftesc sa-l faci si tu, e intr-adevar deosebit! M-am uitat pe blogul tau, se pare ca fetita ta e aproape de-o virsta cu a mea, sa-ti traiasca minunea!

Lilia spunea...

Arata foarte bine si e si taaaare bun! :) Pacat ca de azi e post si trebuie sa evit astfel de delicii. :)

Nina spunea...

Nati, merci de vizita si comment;
complimente pentru acest tort foarte atractiv!!! plus restul de preparate!

Marija spunea...

It's beautiful!

Thank you for trying out the recipe :)

Nati spunea...

Marija, thank you for the recipe and your comment! :)

Unknown spunea...

Buna sunt Raluca din Suceava si am incercat acest tort. E perfect! Sarumana.

Nati spunea...

Raluca, ma bucur ca ti-a iesit perfect!

vero spunea...

arata foarte bine,de Paste il voi incerca si eu

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.