joi, 21 octombrie 2010

Piine papion

In sursa de inspiratie era numit fluturas, dar mie imi seamana mai mult a papion. Aluatul l-am facut dupa proportiile clasice, din 1 kg de faina. Dintr-o jumatate de aluat am facut aceasta piine, iar din cealalta, o piine cu praz, pe care am sa v-o arat in curind.

Aveti nevoie de:

500 ml apa calduta
1 lingurita zahar
25 g drojdie proaspata
1 kg faina (eu am folosit alba 650 + tarite)
50 g unt
2 lingurite sare

Drojdia se dizolva in apa cu zahar, se lasa 10 minute, apoi se adauga faina, untul bucatele, sarea, si se framinta un aluat elastic, putin lipicios (eu am folosit masina de piine). Se lasa la dospit o ora. Dupa aceea se imparte aluatul in doua. Fie faceti 2 piini, fie folositi jumatatea pentru o placinta, cum am facut eu. Bucata de aluat se modeleaza intr-o bila. Cu sucitorul se intinde un capat al bilei, se unge cu putin ulei, apoi se acopera bila, ca un soi de capac. Cu un cutit ascutit se face o taietura in partea opusa a bilei, ca in poza. Apoi se departeaza laturile, ca sa arate a papion.Se muta piinea pe tava tapetata cu hirtie de copt,
se presara cu faina, se lasa la crescut o jumatate de ora, apoi se coace in cuptorul incins, mai intii un sfert de ora la foc mare, apoi la foc mediu, pina se rumeneste piinea.
Se scoate pe un gratar sa se raceasca. Daca nu va place coaja crocanta, imediat dupa cuptor se unge suprafata piinii cu ulei si se acopera cu un prosop.

2 comentarii:

Miha spunea...

Ce paine haioasa! Super!

Nati spunea...

Mi-a placut si mie forma piinii.

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.