marți, 19 octombrie 2010

Salata de morcov marinat

O salata ce se serveste in mod curent la mesele festive (si nu numai) in Basarabia. Caracteristicile de baza: morcovul sa fie taiat cu o razatoare speciala, iesind cam de forma chibritului; si ingredientul nelipsit: boabele de coriandru, care dau acestei salate gustul ei inconfundabil. Salata se poate face mai acra/dulce/sarata, dupa gust, dar nu poate sa lipseasca aroma de coriandru. Orientindu-ma dupa reteta postata de Lena si folosind noua razatoare pe care am primit-o tot de la ea (mii de multumiri, Lena!), am facut aceasta salata dupa gustul nostru.

500 g morcov
1 lingura miere
2 linguri otet
3-4 linguri ulei (eu am pus de masline)
4 catei de usturoi
1 lingurita fara virf de boabe macinate de coriandru
1/2 lingurita piper negru macinat
1 lingurita sare

Morcovii se spala, se curata de coaja daca e nevoie, si se dau prin razatoarea speciala. Eu nu am robot de bucatarie, dar banuiesc ca ar trebui sa existe un tip de razatoare cu care sa va iasa morcovii de forma apropiata. Trebuie sa fie fisii lungi si subtiri, aproximativ de grosimea chibriturilor.
Se adauga mierea, otetul, uleiul, usturoiul pisat, piperul macinat, sarea si la sfirsit, boabele macinate de coriandru (eu le-am zdrobit intr-un mojar). Se gusta si se mai potriveste de gust cu ce mai simtiti ca e nevoie. Se lasa sa se patrunda morcovul citeva ore la rece, cel mai bine o noapte. Aceasta salata merge perfect la fripturi, dar e foarte buna si mincata simpla pe piine.
Se poate prepara la fel si din sfecla rosie.

Un comentariu:

lena spunea...

Foarte, foarte buna salata si sanatoasa. Este una din preferatele noastre si un ingredient foarte bun si pentru alte salate festive.

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.