miercuri, 9 iunie 2010

Cheesecake "Cremos"


Un gust fantastic, o consistenta cremoasa si fina, sigur va placea amatorilor de cheesecake-uri. Sursa aici. Fiind o reteta mai veche, pozele sint si ele cu vechime.

Pentru blat:
1/3 cana unt topit
1 cana si 1/4 de biscuiti macinati
1/4 cana zahar
Se amesteca toate componentele

Eu am folosit blatul de la tortul nemtesc cu brinza:
200 g faina
1 plic de praf de copt
75 g unt
75 g zahar
1 plic zahar vanilat
1 ou
Se amesteca toate componentele si se framinta un aluat care nu se lipeste de miini.

Pentru umplutura:
450 g crema de brinza (cream cheese de tip Philadelphia, eu am folosit Almette cu smintina – 3 cutii)
1 cutie de 400 g lapte dulce condensat (consistenta caruia arata asa - poza nu-mi apartine)
3 oua
sucul de la o lamiie

Pentru ornat:
150-200 g smintina
1 lingura zahar pudra
vanilie
fructe, nuci, cioco rasa sau altele

Se formeaza baza prajiturii fie din biscuiti macinati, fie din aluat. Se intinde pe fundul si un pic pe peretii unei forme cu pereti detasabili.
Se bate intr-un bol, cu mixerul, mai intii crema de brinza, apoi se adauga laptele condensat, pe urma ouale si sucul de lamiie. Trebuie sa iasa o consistenta destul de lichida. Se toarna in forma tapetata cu blat/biscuiti. Se da in cuptorul preincalzit si se coace circa 50 de minute la foc mic (150 C), pina se prinde toata suprafata umpluturii. Se stinge focul si se lasa o ora in cuptor, apoi se scoate si se lasa pina la racirea completa. Se baga in frigider pentru 5-8 ore (eu am rabdat doar 2 ore, hihi). Se amesteca smintina cu zaharul pudra si vanilia, se unge suprafata prajiturii, apoi se orneaza cu fructe sau alte chestii, dupa preferinta.

P.S.: In Bucuresti, lapte condesat indulcit marca Nestle puteti gasi in macelariile arabesti. Am inteles ca exista si la Kaufland, in tuburi de 150 g. Sau puteti prepara in casa, de exemplu dupa o reteta de-a Mihaelei.

9 comentarii:

Anca spunea...

ce frumos l-ai ornat si ce bun arata :)...pe curand i

Miha spunea...

Sa-mi aduci si mie niste lapte condensat cand vii :)) sa pot face si eu minunatia asta de cheesecake. :)

Nati spunea...

Anca, merci!

Miha, obligatoriu! :D Si nu plec pina nu-l gust pe al tau! :))

Miha spunea...

Aaaa...vrei si tu? :))))

Sarea in bucate spunea...

O LEAPSA LA MINE PE BLOG...DACA ITI FACE PLACERE S-O FACI...PUP

Nati spunea...

Laura, ma simt onorata, multumesc frumos! Sper ca ti-a placut reteta intr-atit incit o vei si incerca. :)

Anca spunea...

hi te asteapta la mine e blog o leapsa daca iti face placerea a o faci ..pup ,pe curand(vad ca ai primit-o dar o ai si de la mine )
ai un blog ff frumos .felicitari !

Anonim spunea...

mmmmm, senzational..imi place foarte mult ideea

felis spunea...

Nati... arata super... felicitari

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.