sâmbătă, 6 noiembrie 2010

Prajitura cu mere si cocos

O reteta de prajitura delicioasa, marca Laura Laurentiu. Pe blogul Laurei exista poze pas cu pas foarte amanuntite. Eu am apucat sa fac poza doar produsului final.

Aveti nevoie de:
Pentru umplutura:
1,5 kg mere curatate
zeama de la 1/2 de lamiie
200-250 g de zahar (in functie de cit de dulci sint merele)
1 lingurita de scortisoara macinata
1 plic de budinca de vanilie
o mina de stafide

Pentru blat:
120 g unt, la temperatura camerei
120 g zahar
esenta de vanilie
2 oua mari (sau 3 mici)
300 g faina
1 lingurita cu virf de praf de copt
200 ml lapte

Pentru topping:
80 g de unt topit
100 g zahar brun (eu am folosit alb)
60 g fulgi de cocos
100 g faina integrala (eu am folosit alba)
1 lingurita de scortisoara macinata

Merele se curata de coaja si seminte, se stropesc cu suc de lamiie, apoi se taie cubulete. Se adauga zaharul, se amesteca si se lasa putin deoparte, pina se pregateste blatul.
Untul moale se bate cu zaharul, apoi se adauga ouale pe rind, laptele, vanilia si la sfirsit, faina in care s-a amestecat praful de copt. Aluatul (care iese ceva mai gros decit cel de pandispan) se intinde intr-o tava tapetata cu hirtie de copt (a mea a avut dimensiunile 25/35 cm) si se niveleaza suprafata. Se da in cuptorul incins la foc mediu.
Merele, care intre timp au lasat suc, se pun intr-o oala pe foc, se adauga stafidele, scortisoara si praful de budinca, amestecind mereu. Se lasa citeva clocote, pina se leaga merele ca un jeleu. Se stinge focul si se prepara toppingul.
Intr-un vas se amesteca ingredientele uscate (cocosul, faina, zaharul si scortisoara), apoi se toarna peste ele untul topit, amestecind bine, sa se patrunda untul. Compozitia va fi sfarimicioasa, care formeaza bulgari, daca e strinsa in pumn.
Se scoate blatul din cuptor, care e aproape gata, se intinde pe el uniform compozitia de mere in jeleu, apoi se presara toppingul. Se da tava inapoi in cuptor, pina suprafata prajiturii se rumeneste frumos. Se lasa pina la racirea completa in tava, abia apoi se portioneaza.

Observatiile mele: desi am respectat cantitatile dupa cintar, topping mi-a iesit destul de putin, suprafata prajiturii nu a fost asa de pufoasa ca a Laurei, ci avea goluri. Poate o fi din cauza fainii albe, am zis ca data viitoare o sa folosesc neaparat integrala, sa vad cum iese.

5 comentarii:

Miha spunea...

A fost buna, asa-i? :)))

Nati spunea...

Miha, asa e, buna tare, si multaaaa! Mai ales ca cei mici n-au vrut sa manince, asa ca ne-a ramas noua tava intreaga!

Mimosa Café spunea...

looks very delicious. best wishes.

Janet spunea...

Eu vreau doar cu meeereee!

Nati spunea...

Janet, sa stii ca umplutura de mere iese delicioasa, cu siguranta se poate folosi si la o alta prajitura, fara topping.

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.