vineri, 29 octombrie 2010

Prajitura cu lapte si lamiie


O prajitura usor de preparat, cu gust delicios de lapte si o tenta acrisoara de lamiie. M-am inspirat de aici, dar am adaugat de la mine 100 ml de lapte, intrucit crema mi se paruse prea dulce. Inca un pont: folositi biscuiti de calitate si atunci prajitura va avea un gust bun. Prima data am facut-o cu niste biscuiti mai ieftini, si s-a simtit.

350 g lapte condensat (daca nu aveti cumparat, il puteti face in casa)
350 ml lapte evaporat (sau frisca)
100 ml lapte
1 lamiie mare
250 g biscuiti de tip petit beurre (eu am folosit leibniz)

Laptele evaporat l-am gasit la magazinul Plus, arata asa. Puteti folosi cu succes laptele pentru cafea din cutiute mici, de 10 g, dar aveti un pic de munca, sa deschideti 35 de cutiute. :) Sau puteti pur si simplu folosi frisca.
Intr-un bol, se amesteca bine cele trei feluri de lapte. Lamiia se stoarce* si se toarna sucul in lapte, amestecind continuu. Crema, destul de lichida, se va ingrosa putin, dar nu semnificativ.
Intr-un vas de sticla (in care eu am pus hirtie de copt, ca sa pot scoate prajitura, dar nu e obligatoriu, se poate face si fara hirtie, ca la tiramisu) se aseaza un strat de biscuiti, apoi se toarna putina crema, intinzind cu lingura pe toata suprafata. Se alterneaza straturile de biscuiti si crema, pina se termina ambele. Se lasa la rece pentru citeva ore, cel mai bine peste noapte. A doua zi se orneaza dupa preferinta (eu am presarat cacao) si se portioneaza.

*pentru ca lamiia sa lase cit mai mult, se inmoaie in apa fierbinte pentru citeva minute, sau se tine la putere maxima la microunde timp de 50 de secunde.

9 comentarii:

Liana10 spunea...

Tare bine arata prajitura si ma tenteaza rau de tot! No, amu'am auzit de lapte evaporat..cat am lipsit de pe planeta? ;-) Ce frisca sa folosesc in loc, lichida sau gata facuta? noi in Timisoara nu avem Plus...;-(
Multumesc!

Nati spunea...

Liana, lichida neaparat, intrucit si crema trebuie sa iasa lichida. Iar lapte evaporat, cum ziceam, exista si la cutiutele alea mici, de 10 g, pentru cafea. E un lapte mai concentrat, cu procent mai mare de grasime, 7-10%. Ma gindesc ca ar trebui sa mearga si un lapte gras de la tara, dar n-am incercat ca sa-ti zic sigur ca iese.

ama spunea...

arata incredibil si pare asa de simpla de facut! :)

Nati spunea...

Ama, chiar e simplu de facut, si e buna buna!

Nicoleta Ginghina spunea...

Foarte buna prajitura! Eu am pus pe ultimul strat de crema biscuiti faramitati si are un aspect frumos :)

Georgy spunea...

Buna. Felicitari pentru toate retetele. M-am inspirat des de aici si iti multumesc. Am facut si aceasta reteta, dar mie mi se pare cam acrisoara. Am folosit lapte condensat si frisca lichida din Plus. Oare trebuia ceva mai scump? Sau ce imi recomanzi? Mersi.

Nati spunea...

Georgy, laptele condensat era dulce? Din cite stiu eu, in Plus nu au lapte condensat indulcit, ci doar un soi de lapte concentrat, adica evaporat, similar cu cel din poza. Laptele condensat indulcit se vinde de obicei la cutii de tabla, are consistenta mierii si este foarte foarte dulce la gust. Se gaseste pe delatte.ro, dar am inteles ca exista si in auchan, marca proprie. Sau se poate face o varianta asemanatoare in casa, asa cum am pomenit in reteta si am dat si link.

Manuela G. spunea...

as vrea sa stiu ce anume intareste crema respectiva.. lapte cu lapte si iar lapte, plus putin suc de lamaie.. numai mie mi se pare dubios?
chiar as vrea sa o incerc, dar nu am curaj..

Nati spunea...

manu, laptele condensat (indulcit) are o consistenta groasa, ca mierea. Iar peste noapte partea lichida din crema se mai absoarbe in biscuiti, asa ca restul se intareste destul de bine. Poti incerca cu o cantitate mai mica, micsorezi proportional toate ingredientele. Succes!

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.