miercuri, 24 februarie 2010

Placinta fina cu mere

La placinta aceasta am folosit o portie dubla din aluatul fals dospit al lui Dr Oetker, varianta dulce. O minune de aluat, pufos si moale, potrivit pentru diverse placinte. In umplutura mi-a venit ideea sa adaug smintina dulce, idee ce s-a dovedit a fi mai mult decit minunata. Placinta a capatat un gust fin de frisca, daca va decideti sa o preparati si voi, n-o sa regretati.

Pentru aluat:
300 g brinza de vaci mai mult cremoasa decit uscata
12 linguri lapte
12 linguri ulei
virf de cutit sare
2 pliculete zahar vanilat
150 g zahar
500-600 g faina
1 pliculet (10 g) praf de copt

Pentru umplutura:
1 kg mere (eu am folosit golden)
2-3 linguri de zahar (in dependenta de dulceata merelor, merge si mai mult, daca e nevoie)
100-150 ml smintina dulce 30% grasime
vanilie

Mai intii se prepara aluatul. Se amesteca intr-un vas brinza, laptele, uleiul, sarea/zaharul. In alt vas se cerne faina impreuna cu praful de copt. Se incorporeaza faina in pasta de brinza si se framinta, dar nu prea mult, efectiv citeva minute, cit nu se mai lipeste aluatul de miini.
Recunosc ca n-am avut decit 200 g de brinza, restul de 100 g am inlocuit cu lapte batut. Rezultatul final n-a fost cu nimic influentat. Deci, daca nu va ajunge brinza, puteti sa o inlocuiti fara teama cu lapte batut/iaurt.
Pentru umplutura, se spala merele, se curata de coaja si cotoare si se taie cubulete. Se adauga zaharul, smintina si vanilia. Se amesteca bine.

Se imparte aluatul in 2 bucati, una de circa 2/3 si alta de 1/3. Bucata mare se intinde cu sucitorul si se aseaza intr-o tava (a mea are dimensiunile de circa 25x35 cm), pe fundul si peretii ei. Se pune umplutura de mere si se repartizeaza uniform in tava. Se intinde si bucata mica de aluat si se acopera placinta. Se impunge suprafata din loc in loc cu o furculita. Placinta se da in cuptorul incins la 180 C si se coace pina se rumeneste. Se taie calda sau rece.



2 comentarii:

lena spunea...

Super ideea Natalia, tanjesc dupa o asa o placinta de mere de cand am fost la Chocolat si am mancat la ei ceva asemantor. Ma tot gandeam ce aluat sa folosesc, dar uite de asta am uitat. O fac si eu neaparat.

Nati spunea...

Lena, da, e o bunatate, sper sa va placa si voua.

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.