marți, 14 aprilie 2009

Prajitura Twix


Buna buna, chiar ca seamana la gust cu ciocolata twix. Sursa aici.

Pentru blat:
200 g faina
100 g unt
100 g zahar

Pentru caramel:
o cutie lapte condensat (350-400 g) - in Bucuresti gasiti de la Nestle, la magazinele arabesti
125 g unt
30 g sirop de artar sau miere

Pentru glazura:
200 g ciocolata cu lapte
optional:
1 cubulet de unt
1-2 linguri de lapte

Faina, zaharul si untul se freaca intre degete, pina se obtin niste firimituri. Se presara uniform intr-o tava (20/30 cm) tapetata cu hirtie de copt si se preseaza bine cu palma. Se coace cam 30 de minute la foc mic (160 C).

Separat, se amesteca intr-un ibric componentele pentru caramel. Se pune ibricul mai intii la foc mare, pina incepe sa fiarba compozitia, apoi se da focul la minim si se tine cam 20-30 minute. Se amesteca incontinuu. Atentie, la inceput, cind compozitia e mai lichida, are tendinta sa dea in foc, in acest caz, se va lua de pe foc periodic, pentru a cobori spuma care se ridica. Caramelul trebuie sa iasa gros, de culoare maro deschis.
Dupa ce s-a racit blatul, se toarna caramelul peste el si se intinde uniform cu lingura. Se da prajitura la rece pentru vreo jumatate de ora.

Pentru glazura, se topeste ciocolata si se intinde peste prajitura. Eu am adaugat in glazura un cubulet de unt si putin lapte. Se da prajitura la rece pina se intareste glazura, apoi se taie bucati.

Un comentariu:

Laura spunea...

Natalia, nu-mi vine sa cred ce am descoperit eu (de-abia) astazi!!!!!!!!!!!!!!!!...tu esti Balbina de pe forumul "despre copii"???
...Doamne, mi se face rau...cum de nu mi-am dat seama pana acum?!
Pai eu pe tine te iubesc!!! :P
Te ador, iti iubesc munca...primele retete pe care le-am admirat...de cand ne-am "legat" netul :)) ...au fost ale tale...
Esti minunata si sint extrem de fericita ca te-am regasit!!!

Uite, twix-ul asta mega-apetisant dezvaluie cel mai bine ceea ce vreau sa zic :P
...retetele tale au fost primele pe care mi le-am scos la imprimanta :D ...pe cuvant ca le am si acum...
Multe din ele am vrut sa fac dar mereu imi lipsea cate un ingredient cheie, cum ar fi laptele condensat...
In fine, ma bucur mult ca te-am regasit!!!
Te pup dulce, dulce si cu siguranta, mai vorbim!


P.S. Mii de multumiri pentru tot ce ne-ai impartasit!!!

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.