miercuri, 3 februarie 2010

Melcisori din aluat dospit cu brinza


Extrem de moi si pufosi, chiar si a doua zi. Aluatul a fost o improvizatie de moment, foarte reusita, dupa parerea mea.

Pentru aluat:
50 g unt
1 banana mai moale (a mea a avut 130 g)
200 ml apa calduta
70 g zahar
25 g drojdie
500 g faina
un virf de cutit de sare
esenta de rom, scortisoara

Pentru umplutura:
400 g brinza de vaci mai moale
1 albus
50-60 g zahar
coaja rasa de lamiie/portocala

Pentru uns:
1 galbenus
2 linguri de lapte


Se dizolva drojdia in apa calda, cu cite 1 lingura din cantatea de zahar si faina. Se amesteca putin si se lasa intr-un loc cald pentru 10-15 minute. In vasul masinii de piine se taie untul si banana in bucatele mici. Se adauga restul zaharului, maiaua, faina, sarea, romul si scortisoara. Se framinta pina se obtine un aluat moale, putin lipicios. Se lasa la crescut la cald timp de o ora. Intre timp, brinza de vaci se amesteca cu albusul, zaharul si coaja de citrice.
Aluatul dospit se taie in doua, fiecare parte se intinde cu sucitorul intr-un dreptunghi. Se unge suprafata cu jumatate din umplutura, se ruleaza si se taie segmente, care se aseaza pe taietura intr-o tava tapetata cu hirtie de copt. Se lasa melcii crescut vreo jumatate de ora, apoi se ung cu galbenusul desfacut in lapte si se coc in cuptorul incins la 180 C pina cresc frumos si se rumenesc.

6 comentarii:

lena spunea...

Foarte interesanta reteta, melcisorii apetisanti rau, cred ca fac o fereastra in regim ca sa-i pot gusta si eu :)

Nati spunea...

Lena, sint absolut deliciosi, daca am fi vecine, ti-as da de la mine, ca sa nu-ti mai faci tu tentatii in plus in casa. Mai am o tava plina!

Miha spunea...

Ce-as papa si eu, daca as fi vecina cu tine! :))

Nati spunea...

Miha, as fi si eu mai slaba, daca ai fi vecina mea! :)))

Anonim spunea...

Iar eu şi mai pufoasă, probabil, că tot mă numi Ştef aşa, dacă aş fi vecina ta! Şi ce n-aş da! :)))

Nati spunea...

Gratiela, d-apoi eu cite n-as da, sa fiu vecina cu tine!!!

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.