duminică, 10 octombrie 2010

Clatite cu brinza


Inspirata de Andreea, am facut si eu clatite zilele astea, cu brinza, cum le prefera ai mei. Nu dau cantitati exacte, mereu fac aluatul din ochi, dupa atita vreme, ii cunosc deja consistenta potrivita. Voi le puteti face dupa reteta preferata, cea care stiti ca va iese bine. Pentru umplutura, alegeti o brinza mai cremoasa si cit mai putin acra. In rest, gradul de dulce si aromele le hotariti dupa gustul personal.

Aveti nevoie de:
clatite, facute dupa reteta perfecta :)
brinza de vaci cremoasa pentru umplutura
zahar dupa gust
arome (coaja de lamiie/vanilie)
unt pentru prajit
smintina si/sau dulceata pentru servit

Se prepara clatite (multe, caci niciodata nu ramin nemincate). Brinza se amesteca cu zaharul si aromele. Clatitele se taie in doua, se pune cite o lingurita de umplutura pe fiecare dintre jumatati, se ruleaza in modul aratat in poza, apoi se aseaza intr-o casoleta. Cind toate clatitele sint umplute, se topeste un pic de unt intr-o tigaie, se aseaza intr-un singur strat clatitele umplute si se lasa sub capac vreo 3 minute la foc mediu. Apoi se intorc pe partea cealalta, sa se rumeneasca uniform.
Se servesc fierbinti sau calde, cu smintina si/sau dulceata. Eu am avut doar dulceata de data asta.
Restul clatitelor se pastreaza la frigider, in casoleta inchisa. Se scot si se prajesc inainte de servire. Se pot si congela, doar umplute. Se prajesc in unt dupa decongelare.

7 comentarii:

diamond spunea...

arata foarte foarte apetisant! mi-ai facut o pofta de zile mari!:D

Lilia spunea...

Stiu reteta, sunt delicioase.. Planific demult sa fac si eu, dar mi-e frica ca o sa mananc prea multe :d..

Nati spunea...

diamond, nu se fac greu deloc, mie mi-a luat cam o ora sa fac clatite dintr-un litru de lapte, cu tot cu umplut. Asa ca succes!

Lilia, pai faci cite putine o data :)

Lilia spunea...

Poate mai bine sa trec pe la tine? :d

Nati spunea...

La tura asta e deja tirziu! :D imi pare rau, data viitoare poate!

Miha spunea...

Aoleu si vai de mine....:))

Nati spunea...

Miha, sa nu-mi zici ca ti se pare greu de facut! :))

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.