vineri, 1 octombrie 2010

Prajitura cu pere


Aceasta reteta, cu unele modificari, o folosesc la orice prajitura cu fructe. Azi am facut-o prima data cu pere. Mi-e iesit o prajitura cu gust minunat, perele dindu-i o savoare aparte.

Aveti nevoie de:
100 g unt la temperatura camerei
150 g zahar
2 oua
300 ml iaurt sau lapte batut
300-330 g faina, cit sa iasa un aluat mai gros decit cel de chec
1 plic praf de copt
4 pere de marime medie, curatate de coaja si seminte
vanilie

Untul se bate cu zaharul, cu ajutorul unui tel sau mixer. Se adauga ouale pe rind, apoi vanilia, iaurtul, si la sfirsit faina amestecata cu praful de copt. Trebuie sa iasa un aluat destul de dens, cind cade de pe lingura, isi pastreaza forma secunde bune. Daca e nevoie, se mai adauga faina. Se adauga perele taiate bucatele, se amesteca bine, apoi se toarna aluatul intr-o forma tapetata cu hirtie de copt. Se coace la foc mediu (180 C), pina se rumeneste suprafata, iar scobitoarea iese curata (aproximativ trei sferturi de ora). Se portioneaza dupa ce s-a racit.

2 comentarii:

Miha spunea...

Frumoasa si tentanta prajitura. :)
N-am incercat niciodata cu pere. Daca incerc oare o mananc singura? :))

Nati spunea...

Si eu am mincat singura deocamdata :D oricit am incercat sa-l conving pe vlad, ca e buna, ca perele parca ar fi jeleuri :))) degeaba.

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.