marți, 29 iunie 2010

Inghetata cu lapte condensat

De cind mi-am luat masina de facut inghetata, am facut inghetata de casa de multe ori, incercind diverse retete. Cel mai tare ne-a placut inghetata facuta din lapte condensat. E o reteta simplisima (bineinteles, daca detineti lapte condensat, dar am scris unde se poate gasi in Bucuresti), cu rezultat extraordinar de bun.

Reteta de baza e urmatoarea:
1 cutie de lapte condensat (360-400 g)
400 ml smintina dulce pt frisca (30-35% grasime, am folosit cu succes si de 15%, de la dorna)
300 ml iaurt sau lapte batut
3 linguri de cacao/alte arome - absolut optional, inghetata iese delicioasa si fara ele.

Se bat cu mixerul intr-un bol toate componentele retetei, apoi se toarna compozitia in aparatul de inghetata pentru 20-30 de minute. Dupa ce compozitia s-a congelat/ingrosat, marindu-si si volumul, se scoate din aparat si se muta intr-o casoleta, care se da la congelator pentru 30-60 de minute, daca doriti ulterior sa o serviti sub forma de cupe. Eu o pun direct in paharute, mi-e mai comod sa o servesc copiilor. Din cantitatile de mai sus, imi ies cam 8-9 paharute a cite 100 g de inghetata.
Daca nu detineti aparat de inghetata, congelati compozitia timp de 1-2 ore, apoi spargeti acele de gheata cu ajutorului unui mixer vertical. Repetati procedeul peste inca 1 ora.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.