miercuri, 27 aprilie 2011

Pandispan cu cacao

Am găsit recent o reţetă nouă de pandişpan cu cacao, care m-a atras prin modul un pic diferit de preparare. Am încercat-o pentru tortul de Paşti și am rămas foarte mulțumită de rezultat. Pandișpanul iese compact și moale, cu o suprafață netedă. Nu este necesar sa fie preparat cu o zi înainte de asamblarea tortului, ca să se "aşeze". Blatul se taie minunat pe grosime chiar din momentul în care s-a răcit. Nu e nevoie nici de însiropare, blatul fiind moale și având o consistenţă ușor umedă. Încercați-l, n-o sa regretați.
Pentru măsurarea ingredientelor se folosește o cană cu volumul de 240 ml.

Aveti nevoie de:

1/2 cana de cacao
3/4 cana de apa clocotita
6 oua mari (se separa albusurile de galbenusuri)
300 g zahar (o cana si jumatate)
1/2 cana ulei
280 g faina (2 cani)
1 plic de praf de copt (10 g)
o forma de 28 cm diametru sau de 25*30 cm, unsa cu unt si tapetata cu faina

Peste cacao se toarna apa clocotita si se amesteca bine pina dispar cocoloasele. Trebuie sa iasa un lichid mai gros, de consistenta uleiului.
Se bat albusurile spuma cu jumatate din cantitatea de zahar.
Separat se freaca galbenusurile cu restul de zahar, se adauga uleiul, faina cu praful de copt si compozitia de cacao, racita putin.
Se incorporeaza cu atentie albusurile, in vreo trei reprize.
Se toarna aluatul in forma pregatita, se bate usor in masa (usor, nu cu pumnul :)), cit sa se sparga bulele de la suprafata, apoi se da forma la cuptor pentru circa 40 de minute la foc mediu sau pina iese scobitoarea curata.
Se raceste in forma, apoi se portioneaza sau se foloseste pentru tort/prajituri.

13 comentarii:

Miha spunea...

Eiii...iti dai seama ca il voi testa cat de curand. :)))

Cu ce l=ai umplut?Cu frisca?

Nati spunea...

Miha, toate retetele cu ciocolata ti le dedic tie! Si Liliei! :))
Abia astept impresiile tale!
Crema a fost de la prajitura krem: creme ole + frisca si lapte.

Miha spunea...

Ce bun tre sa fi fost! O sa revin cu impresii. ;)

Nati spunea...

Da, a fost bun, dar data viitoare as incerca o crema mai rafinata, de ex. crema de brinza cu ciocolata alba, sau cu mascarpone.

Miha spunea...

Detaliaza crema de branza si ciocolata! :)))

Nati spunea...

Miha, dar nu aveai si tu o crema de genul asta? Sigur ai facut. N-am ce sa-ti detaliez. Bati crema de brinza (gen almette sau phily) cu zahar pudra si incorporezi ciocolata alba topita, totul dupa gust. Iese buna de tot si merge mai ales cu blaturile de cioco.

Angie spunea...

cand am ajuns aici in America, am fost socata sa constat ca aici torturile nu se insiropeaza. Mi-am zis ca americanii sint idioti si pentru o perioada am facut torturi cum le faceam in Romania:insiropate. Dupa cateva luni bune dupa ce am ajuns aici, am decis sa incerc si acest mod american de a face pandispanul fara a-l insiropa. Retete de "pandispan" care nu se insiropeaza sint cu miile..asa ca am ales una si de indata ce am taiat tortul si l-am gustat m-am indragostit de acest fel de pandispan.

Uitandu-ma la ingrediente si la modul de preparare...eu amestec faina cu cacaua praf fara sa dizolv cacaua in apa clocotica. SI pun ouale intregi, fara sa separ albusul de gelbenus. Torturile care se fac aici in America sint foarte pufoase de accea nu au nevoie de insiropare.

Nati spunea...

kitty, da, reteta clasica e cu cacao amestecat cu faina. De aceea am si mentionat ca e vorba de un mod un pic diferit de preparare. ;)

Craita spunea...

arata super,atat de ciocolatos!

Lilia spunea...

Pare delicios!

Lilia spunea...

A, si multumesc de dedicatie :D Sper sa ajunga si o felie dedicata pe la mine :D

Amalia spunea...

Draga mea am observat ca sunt in lista ta de culinarese . Te-as ruga sa modifici linkul in www.haisagatim.ro iar denumirea Hai sa gatim cu Amalia. Deasemenea te rog sa-mi scrii cum sa te trec si eu in lista de bloguri favorite. Multumesc mult, Amalia.

Nati spunea...

Draga Amalia, linkul din blogrollul meu s-a modificat singur demult, inca inainte sa anunti tu pe blog ca s-a schimbat denumirea site-ului. :) Probabil are google grija.
Daca iti face placere, ma poti adauga si tu in lista ta, cu denumirea de Diverse retete de dulciuri si nu numai. Multumesc si eu, o zi buna iti doresc!

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.