joi, 17 iunie 2010

Prajitura marmorata de ciocolata cu brinza

Combinatia de ciocolata cu brinza poate fi una extrem de reusita, s-a vazut deja. Azi am pus la cale o improvizatie, care s-a dovedit a fi surprinzatoare si pentru mine: un blat umed si compact, ca de brownies, cu insertii de crema fina de brinza dulce. Dupa ce mai a mai stat la rece, a capatat gust de cheesecake. Am notat repede ingredientele, sa nu le uit, pentru ca voi mai face negresit aceasta prajitura!

Pentru blatul de ciocolata:
100 g unt
150 g zahar
300 g smintina
2 oua
150 ml lapte
280 g faina (= 2 cani cu volumul de 250 ml)
1 plic de praf de copt
un praf de sare
3 linguri cu virf de cacao

Pentru umplutura de brinza:
450 g brinza de vaci
100 g zahar
2 oua
1 lingura de amidon
vanilie

Se prepara blatul: se bate untul cu zaharul, apoi se adauga smintina, ouale pe rind si laptele, batind mereu. Faina se amesteca cu cacaua, praful de copt si sarea. Se adauga peste compozitia lichida si se omogenizeaza bine, trebuie sa iasa o compozitie mai groasa decit cea de chec. Se toarna intr-o tava tapetata cu hirtie de copt. Tava folosita de mine are dimensiunile 25 x 35 cm.

Se prepara crema de brinza: toate componentele se pun intr-un bol si se mixeaza cu blenderul vertical la viteza maxima, pina se obtine o crema fina, usor mai fluida decit aluatul.

Se toarna umplutura cu lingura peste aluatul din forma, apoi se fac ornamente cu o scobitoare.Se coace prajitura in cuptorul incins la 180 C, pina iese scobitoarea curata.Se scoate pe un gratar si se raceste, apoi se portioneaza. Se tine la rece.

15 comentarii:

Anonim spunea...

Vai, ce bine arata! Si ce gust trebuie sa aiba cu preferatele mele la prajituri: ciocolata si branza!

Nati spunea...

Gratiela, te asigur ca gustul este minunat, te rog sa o prepari, sa te convingi! :)

Postolache Violeta spunea...

Arata de revista prajiturica ta.Mi-am notat reteta, am sa o incerc si eu .

Miha spunea...

Eu astept tortul! :D

Nati spunea...

Vio, succes la prajiturit!

Miha, va veni si tortul, mai pe seara, dupa ce culc sarbatoritul si asistenta sefa :))

aacteea spunea...

Hmm...ce fel de branza folosesti ? philadelphia, branza dulce, branza simpla de vaci fara sare ??? Interesanta prajitura , poate o fac de craciun sau pana atunci...sper ca si gustul este pe masura..!!!

aacteea spunea...

Daca tot a fost aprobat comentariul poate se si raspunde la intrebare.

Nati spunea...

aactea, ma scuzi te rog ca nu am fost suficient de rapida pentru tonul tau imperativ. Nu e un robot aici care aproba comentarii si da raspunsuri, ci o persoana reala, care poate avea si alte lucruri de facut decit sa stea pe net.
Referitor la intrebarea ta (careia, apropo, cred ca ii lipsea un "te rog" :), la prajitura respectiva am folosit brinza dulce de vaci simpla (o prefer pe cea cu consistenta mai cremoasa, de ex. Harghita sau Prodlacta). Atunci cind folosesc crema de brinza de tip Almette sau Philadelphia, de obicei specific in reteta.
Sper sa-ti iasa prajitura, spor la gatit!

aacteea spunea...

Multumesc ptr raspuns !

aacteea spunea...

Aceasta prajitura poate fi facuta si cu branza de vaca ( de la tara ) ?multumesc

Nati spunea...

Depinde de consistenta brinzei: daca e cremoasa, se poate folosi. Eventual se poate trece prin sita sau omogeniza cu ajutorul unui blender.

aacteea spunea...

Buna , ce fel de smantana folosesti ptr blat, smantana ptr frisca ? mc

Nati spunea...

aacteea, smintina simpla, fermentata.

aacteea spunea...

Arata fb prajitura in pozele tale , insa din pacate mie nu mi-a iesit asa, branza s-a amestecat cu compozitia si a iesit o mare ... dezamagire , la fel si gustul ! Am respectat instructiunile exact, nu stiu ce s-a intamplat ! :-(((

Nati spunea...

aactea, chiar imi pare rau de nereusita ta. Depinde mult de consistenta brinzei de vaci, de tipul de faina. Probabil in cazul tau nu mai trebuia de amestecat cu scobitoarea, ci de lasat compozitia de brinza neatinsa, si se marmora ea in timpul coptului.
Chiar am sa refac si eu reteta in curind, sa vad cum imi iese de data asta.

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.