marți, 2 septembrie 2008

Cheesecake a la Natalia


O consistenta fina si un gust special, greu de redat prin poza.

Blatul este cel de la Tortul nemtesc cu brinza.
200 g faina
1 plic de praf de copt
75 g unt
75 g zahar
1 plic zahar vanilat
1 ou
Se amesteca toate componentele si se framinta un aluat care nu se lipeste de miini.

Umplutura:
500 g crema de brinza (Almette cu smintina sau Philadelphia)
4 oua
100 g zahar
200 ml smintina dulce (eu am folosit Dorna cutie rosie, de 32% grasime)
2 linguri amidon
vanilie
fructe pt. ornat

Blatul:
Se amesteca toate componentele pentru aluat. Iese aluat pentru baza tortului. Se ia o forma cu pereti detasabili (diametrul optim – 26 cm, eu am folosit de 28 cm), se unge cu un pic de unt si se intinde aluatul in ea cu miinile, formind de jur inprejur o bordura de circa 3 cm. Daca se lipeste aluatul de miini, se umezesc periodic cu apa. Pina se pregateste umplutura, se pune forma cu blat in frigider.

Umplutura:
Se bate crema de brinza cu zaharul, galbenusurile, vanilia si amidonul. In al doilea vas se bat albusurile, iar intr-un al treilea – smintina dulce (frisca). Se amesteca atent toate trei compozitii. Se toarna peste blat. Se baga la cuptor la foc moderat spre mic (160-170 grade). Se coace pina ce se prinde umplutura pe toata suprafata (se scutura forma usurel, se vede daca mai exista portiuni lichide in umplutura).
Se serveste dupa racirea completa. Se orneaza dupa preferinte.

2 comentarii:

Anca spunea...

Buna Natalia si felicitari.Ai niste retete super.Spune-mi te rog daca pt forma cu diametrul de 28 cm ar tb sa mai maresc putin cantitatile pt blat.Merge facuta in loc de pasca,ca eu nu prea agreez aluatul de cozonac la pasca?multumiri si succes.

Nati spunea...

Anca, norma aceasta de blat imi ajunge mereu la fix pentru forma de 28 cm. Daca vrei sa iasa mai inalt, poti mari cu 1/2 doar umplutura.
De pasca nu stiu ce sa zic, la mine acasa ea se face mereu cu aluat de cozonac si brinza de vaci. Dar aici am vazut ca se face deseori sub forma de prajitura cu brinza. In fond, de ce nu, cred ca o poti face pe post de pasca :) numai ca iti recomand sa o faci de proba, sa vezi daca va place, si eventual mai faci modificari mai pe gustul vostru, daca e cazul. Succes! Te astept cu impresii.

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.