miercuri, 26 mai 2010

Prajitura de ciocolata cu bilute de brinza si cocos

O prajitura aspectuoasa si savuroasa. Sursa aici si aici.

Pentru bilutele de brinza si cocos:
250 g brinza
50 g cocos
50 g zahar
2 galbenusuri
3 linguri fara virf de amidon

Pentru blatul de ciocolata:
4 oua
60 g zahar
50 ciocolata topita
2 linguri faina
2 linguri amidon
3 linguri cacao (toate fara virf)
un praf de sare
praf de copt pe virful unul cutit
vanilie

Pentru glazura:
120 ml lapte
50 g zahar
25 g unt
100 g ciocolata

Pentru bilute se amesteca toate componentele, apoi se modeleaza cu miinile umezite bilute de marimea unei nuci. Se aseaza intr-o tava tapetata cu hirtie de copt si unsa cu unt. Tava mea a avut 26 cm in diametru.

Se prepara aluatul:
Se bat ouale cu zaharul, se adauga ciocolata topita si vanilia, apoi ingredientele uscate (in reteta originala albusurile se bat separat si se incorporeaza la sfirsit). Se toarna aluatul obtinut peste bilutele de brinza din forma. Se coace la foc mediu (180 C) circa 25-30 de minute.

Pentru glazura:
Se pun intr-un ibric laptele, zaharul si untul, si se fierb pe foc mic citeva minute, pina se ingroasa putin. Apoi se adauga ciocolata, se amesteca rapid pina se topeste, si se toarna glazura pe prajitura calduta.
Se taie rece.

30 de comentarii:

Sarea in bucate spunea...

uau...arata superrrrr!cred ca e si delicioasa!

Laura spunea...

Incredibila!!! Am sa o fac si eu, si asta cat mai repede :P
Faine rau si linkurile, Nati, mii de multumiri pentru inspiratie!

Nati spunea...

Laura, chiar asteptam impresiile tale, sa stii! Iar cind faceam almoixavena, gindul imi era la tine, jur! :) Eram sigura ca iti vor face cu ochiul aceste retete! Te astept cu impresii!

lena spunea...

Vai Natalia, m-ai dat jos, este extraordinara reteta, obligatoriu o voi incerca.

Nati spunea...

Lena, si eu cind am vazut-o, acum vreo saptamina si ceva, am ramas cu gindul la ea, am facut-o cu prima ocazie.

Mariana spunea...

Ce grozava prajiturica!arata si foarte apetisanata!
Felicitari!

Cristina spunea...

Ce bine arata! Am trecut-o pe lista.

gaby_d spunea...

Nati, sarumana pt prajitura. E delicioasa. Multumesc inca odata! Weekend frumos ;)

Nati spunea...

Mariana, Cristina, va astept cu impresii!

Nati spunea...

Gaby, ti-am scris si la tine, arata foarte bine prajiturica ta! La fel si tie o zi frumoasa!

Unknown spunea...

Buna, Nati, suna foarte bine aceasta reteta. Daca te rog, imi poti da si mie cateva detalii suplimentare? As vrea sa stiu ce fel de branza ai folosit si ce marime are forma in care ai copt prajitura. De asemenea, nu am inteles foarte bine, se unge cu unt hartia de copt? Cam cat se tine prajitura la cuptor si cam cate bilute trebuie sa-mi iasa (asta ca sa nu intreb cam ce dimensiune au, asta cred ca e mai greu de estimat :). Iti multumesc anticipat pentru raspuns. Aura

Nati spunea...

Aura, am folosit brinza slaba de la harghita (vezi in poza papanasilor cum arata cutia: http://2.bp.blogspot.com/_zb6qRUFfq7U/Sq33JZKRP-I/AAAAAAAAAsU/EzgBGqixIho/s1600-h/papanasi1.jpg) E o brinza mai cremoasa, pe care imi place sa o folosesc, pentru ca nu e acra deloc. Forma are cam 26 cm in diametru. Da, am uns si hirtia de copt, asa fac de obicei cind folosesc hirtie decupata dupa forma tavei. Din cantitatea de brinza mi-au iesit 13 bilute cam de marimea unei nuci (poate un picut mai mari). NUmarul de 13 l-am potrivit eu, ca sa-mi iasa bilutele aranjate in tava sub forma de floare. POti sa faci mai multe sau mai putine, dupa cum iti vine. Timpul de copt l-am adaugat in reteta, uitasem de el, multumesc ca mi-ai spus.
Daca mai ai intrebari, iti stau la dispozitie.

Unknown spunea...

Merci mult pentru lamuriri, ca de obicei esti o draguta prin promptitudinea si rabdarea cu care raspunzi. Am sa incerc si eu prajitura cat de curand. O saptamana placuta iti doresc.

Laura spunea...

Nati draga, pupici multi pentru reteta, prajiturica asta e absolut delicioasaaaaa!!!!!! :))
...i-am cam stricat eu look-ul final :P ...da' asta n-a avut nici o insemnatate :)
Am scris la mine pe blog ce si cum, hi, hi...altadata promit sa iau notite :))

Nati spunea...

Laura, sa va fie de bine, ti-am lasat un comentariu la tine pe blog :)

Carmina spunea...

Vai de mine, prajitura asta e o nebunie! demult nu am vazut o prajitura care sa ma tenteze atat de mult. SIGUR o incerc! Am vazut ca bilutele tale sunt destul de albe...mie mi-era teama ca se vor face mai galbene de la cele 2 galbenusuri. Tu le-ai pus pe amandoua?
Multumesc, Cristina, Cluj

Nati spunea...

Carmina, am folosit oua de la magazin, iar ele, dupa cum probabil stii, nu sint asa de galbene precum cele de tara. Poti pune 1 ou intreg in loc de galbenusuri, in acest fel scapi si de grija albusurilor ramase. Succes, sa-ti iasa prajitura buna si aspectuoasa!

Unknown spunea...

superba prajitura ! am facut duminica dar,m-am gandit sa pun si niste fructe in aluatul cu ciocolata (zmeura,visine si fragute ) .a fost un desert sublim !

Unknown spunea...

buna ziua, as dori sa fac si eu aceasta prajitura care arata minunat ... ce fel de branza ai folosit? multumesc

Nati spunea...

Niko, vezi ca am scris mai sus la comentarii cuiva, am dat si poza cutiei cu brinza. Merge orice fel de brinza mai mult cremoasa decit uscata.

Unknown spunea...

Multumesc mult ... am sa fac si eu aceasta prajitura de ziua Ioanei, fii-mea ... am luat o crema de branza ... abia astept sa vad rezultatul.

Nati spunea...

Nico, la multi ani pentru fetita ta, sa-i poarte numele noroc! Cum ti-a iesit prajitura?

Unknown spunea...

Multumesc pentru urare ... prajitura a iesit tare gustoasa, mie mi-au iesit bilutele galbene ca am avut oua "de tara". Trebuie sa o mai fac odata cat mai recent ca nu m-am saturat de ea ... am fost multi si abia ne-a ajuns.

Unknown spunea...

Buna ziua! Am gasit reteta asta acum cateva zile la tine pe blog si mi se pare ca arata superb!!! Cum ajung acasa de la facultate, cum ma si pun cu mama s-o facem! Am totusi o intrebare: ce fel de ciocolata ai folosit? Trebuie sa fie neagra sau poate fi si dulce gen Milka, Poiana etc.? Multumesc frumos si un Paste fericit!

Nati spunea...

Maria, sigur ca poti folosi si ciocolata cu lapte. Prajitura in acest caz va iesi mai deschisa la culoare si o idee mai dulce.

kirki spunea...

in loc de amidon se poate folosi altceva???

Nati spunea...

kirki, poti folosi faina, dar amidonul este un liant mai fin decit faina. Amidon gasesti la orice supermarket, daca esti din Romania.

Unknown spunea...

buna, nati! am facut si eu aceasta prajitura, mi a iesit f buna, e delicioasa, am renuntat insa de data asta la glazura, poate o voi face data viitoare. multumes c pt reteta!

Unknown spunea...

Buna. Am facut si eu prajitura, dar are un miros puternic de amidon. In reteta e vorba despre lingura sau lingurita de amidon? Daca il inlocuim cu faina, prajitura are acelasi aspect si gust? Se poate de folosit si tava de sticla? Multumesc mult

Nati spunea...

Corina, în reţetă e vorba despre linguri fără vârf. Nu înţeleg de ce are miros puternic de amidon prăjitura, am pregătit de nenumărate ori fursecurile Alfajores (există reţeta aici pe blog), unde cantitatea de amidon este mult mai mare ca aici, şi tot nu se simte mirosul.
Ce fel de amidon ai folosit, din porumb sau cartofi?
Ai putea să înlocuieşti amidonul cu făina, n-ar trebui să se schimbe prea mult. Amidonul dă un gust mai fin, ăsta e rostul lui aici. Şi în unele sosuri se foloseşte amidon în loc de făină, în acelaşi scop.

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.