luni, 22 noiembrie 2010

Prajitura Kinder pinguin

O reteta deja celebra pe net, in sfirsit am ajuns sa o prepar si eu. Am facut doar o jumatate de portie si mi-a iesit o tava de 25/35 cm plina cu o prajitura inalta, frumoasa si savuroasa. Sursa aici.

Aveti nevoie de:
Pentru blat:
5 oua
100 grame zahar
1 pliculet de zahar vanilat
2.5 linguri gris sau pesmet
2.5 linguri faina
2.5 linguri cacao
2.5 linguri miere
un praf de sare
3 linguri de lapte
140 ml ulei

Glazura 1 (peste crema):
60 g ciocolata amaruie
35 g unt
1 lingurita de apa
1 lingura ulei

Glazura 2 (pentru acoperirea prajiturii):
100 g ciocolata amaruie
50 g unt
50-60 ml smintina dulce 30% grasime

Crema:
400 ml smintina dulce 30% grasime
zahar pudra dupa gust
2 pliculete intaritor de frisca
2 linguri lapte condensat (sau evaporat)
1 lingura miere
esenta de vanilie

Pentru blat se separa ouale, se bat galbenusurile cu zaharul, inclusiv cel vanilat, se adauga amestecul de ingrediente uscate, apoi mierea, laptele si uleiul, iar la sfirsit, se incorporeaza cu atentie albusurile batute. Se coc 2 blaturi in tavi de aceeasi marime (eu am avut o singura tava si le-am copt pe rind), la temperatura medie (175C), timp de 12-15 minute. Se lasa la racit fara sa se indeparteze hirtia.

Pina se racesc blaturile, se prepara glazura 1 si crema.

Pentru glazura, se topesc toate componentele intr-un ibric, la foc mic, amestecind mereu, neajungind la fierbere. Se lasa sa se raceasca.

Pentru crema, se bate smintina dulce cu zaharul si intaritorul de frisca, se adauga, laptele condensat, mierea si vanilia. Trebuie sa iasa o crema pufoasa si tare.

Se intinde o jumatate din crema pe unul din blaturi, se niveleaza cit mai bine suprafata. Apoi se toarna si se intinde cu atentie prima glazura. Se da prajitura la congelator pentru citeva minute, pina se intareste glazura.

Intre timp se prepara glazura 2, identic ca si prima. Se lasa la racit.

Se scoate prajitura din congelator si se intinde restul de crema peste glazura intarita. Se niveleaza suprafata, se acopera cu al doilea blat, de pe care se scoate cu atentie hirtia. Se toarna glazura 2, racita la temperatura camerei, si se netezeste cu un cutit lat. Se da prajiura la rece pentru citeva ore. Se taie cu un cutit ascutit si subtire, inmuiat in apa fierbinte inainte de fiecare taietura.

4 comentarii:

lauralaurentiu spunea...

sa-ti fie de bine! Ti-a reusit foarte, foarte frumosa!

Te-as ruga sa modifici in blogrollul tau linkul meu, de saptamana trecuta am trecut la www.retetecalamama.ro, iar blogul se numeste Retete ca la mama. Multumesc din suflet, Laura Laurentiu - Retete ca la Mama

Nati spunea...

Laura, am vazut ca s-a modificat automat linkul din blogroll, dar denumirea ramasese cea veche. L-am eliminat si l-am introdus din nou, acum s-a actualizat si denumirea. O seara buna!

SiS spunea...

e prajitura de sambata! Multumim Nata! Delicioasa!

Nati spunea...

Nu e asta, Silvia, o postez diseara! Dar si asta a fost buna.

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.