luni, 18 august 2008

Brownies Cappuccino

Prajitura de ciocolata cu crema fina de brinza si glazura de ciocolata
sursa aici.

Este o prajitura extrem de rafinata, care va impresiona si pe cei mai pretentiosi musafiri. Desi prepararea ei dureaza ceva timp, nu este deloc complicata.

Pentru blat:
120 g ciocolata amaruie de calitate, rupta bucatele
85 g unt, taiat bucatele
1 lingurita ness, dizolvat in 1/2 lingura apa fierbinte
3/4 pah. zahar
1 fiola de esenta de vanilie
2 oua
1/2 pah. faina
un virf de cutit de sare
1/2 pah. de miez de nuca, taiat bucati nu prea mici

Pentru crema:
150 g crema de brinza Almette cu smintina (o cutie) sau Philadelphia
40 g unt moale
3/4 pah. zahar pudra, cernuta
1/2 fiola de vanilie
1/2 lingurita scortisoara

Pentru glazura de ciocolata:
80 g ciocolata amaruie de calitate
20 g unt
1/4 pahar frisca lichida
2 lingurite ness, dizolvat in 1/2 lingurita apa fierbinte

Prepararea blatului:
Se incinge cuptorul la 180 С, se unge cu unt si se tapeteaza cu faina o forma patrata de 20cm x 20cm (eu folosesc hirtia de copt).
Se topeste la foc mic ciocolata, untul si nessul dizolvat, pina cind compozitia devine omogena. Se lasa pina se face calduta, apoi se incorporeaza zaharul si vanilia. Se adauga pe rind ouale; se bate bine compozitia cu telul, pina devine lucioasa. Se cerne in ea faina si sarea, se amesteca ABIA ABIA si se adauga miezul de nuca.
Aluatul se intinde cu lingura in forma si se coace cam 25 min. Se poate verifica cu o scobitoare: daca se lipesc firimituri de ea, este gata. Se scoate din cuptor si se raceste complet.

Prepararea cremei:
Se bate cu mixerul crema de brinza cu untul, pina cind crema devine pufoasa. Se adauga zaharul pudra, vanilia si scortisoara si se mai bate citeva minute. Crema se unge in strat uniform pe suprafata prajiturii. Se pune la rece pentru 1-2 ore.

Prepararea glazurii:
Se topeste pe baie de apa ciocolata, untul, frisca si nessul dizolvat in apa, amestecind continuu, pina cind glazura devine omogena. Se raceste pina la temperatura camerei.
Se unge glazura uniform pe stratul de crema. Se acopera prajitura si se da la rece pentru minim 3 ore.
Se taie in 24 patrate si se scot din forma in stare rece.
Se servesc reci sau la temperatura camerei. Se pot pastra la frigider, intr-un singur strat, acoperite, pina la 5 zile.

Va garantez ca mai mult de 1 zi nu vor rezista, sint atit de bune, incit iti vine sa le maninci pe toate odata.

21 de comentarii:

Dumitru spunea...

Da, trebuie sa recunosc ca sint delicoase.

Miha spunea...

Pentru mine aceasta prajitura e regina sarbatorilor.Cu adevarat sublima!

Anonim spunea...

Mmmm, si pentru mine! Ce-as savura una acum!
Felicitari, Nati!

Liana10 spunea...

Tocmai am primit de la soacra-mea vreo 2 kg de branza dulce...crezi ca ar merge in loc de almette sau philadelphia?
Ca eu-s moarta dupa capuccino, deci tb sa o fac!
Merci!

Nati spunea...

Liana, imi pare rau, brinza obisnuita de vaci nu merge pentru aceasta reteta, intrucit e nevoie de o brinza de consistenta cremoasa, cu continut minim de zer. Daca ai o cantitate atit de mare, iti recomand sa faci tortul nemtesc cu brinza: http://alfinuta.blogspot.com/2008/08/tort-nemtesc-de-brinza-din-pacate-fara.html La umplutura poti folosi chiar 1 kg de brinza, fara sa modifici cantitatea celorlalte ingrediente. Bafta!

Liana10 spunea...

Merci mult, Nati! O sa ma mai gandesc, dar parca brownies imi face maitere cu ochiul...

johana spunea...

super, de cand nu le-am mai facut.ma bucur ca am dat peste blocul tau, nu mai stiam nimic de tine.

raluka spunea...

Buna!Pentru o tava de 23X27 merita sa maresc cantitatile?Multumesc

Nati spunea...

Raluka, eu cred ca da, trebuie marite cantitatile. Altfel, vor iesi cam subtiri straturile.

Nati spunea...

Desi, acum ma gindeam, eu fac aceeasi portie intr-o tava de 20x30 cm. In principiu, e cam la fel cu tava ta. Mie imi iese o prajitura de circa 2 cm inaltime, dar cum eu o tai in bucatele mici (cam ca prajiturile la kg de la cofetarie), e la fix.

raluka spunea...

dar totusi am sa le maresc..ca o vreau inaltuta:P oare daca as inlocui untul cu ulei?ar fi problema?mi-e frica sa nu se intepeneasca blatul dupa 2,3 zile...ce imi recomandati?de obicei blaturile care contin unt mi se intepenesc nujtiu de ce.de ex prajitura Bounty contine unt si am refacut-o de craciun si...iar mi s-a intepenit..poate reushiti sa imi dati un sfat!va pup

Nati spunea...

Raluka (te rog, la per tu), nu nu nu ulei! Va iesi cu totul altceva. Blaturile care contin unt se intaresc mai des atunci cind sint tinute la rece. Dar anume la aceasta prajitura blatul iese crocant de felul lui, insa dupa 1-2 zile se mai inmoaie de la crema. Oricum, nu e un pandispan, asa ca nu te astepta sa fie pufos.

raluka spunea...

okei!!!!!multumesc o sa folosesc unt!pup

raluka spunea...

Acuma am scos-o din cuptor si miroase divin!doar ca am pus si putin praf de copt!

Unknown spunea...

Arata divin.Cred ca este super buna.Cu prima ocazie o prepar si eu,cred ca de Valentine's day.Ma bucur ca ti-am gasit blogul.Bafta in continuare!

Nati spunea...

miss chocolat, te astept cu impresii, e intr-adevar o prajitura speciala.

Irina spunea...

E bestiala, imbina tot ceea ce imi place mai mult, ciocolata si cafea. Cred ca am pus un pic cam multa faina ca e destul de tare biscuitul de jos, dar in rest e absolut DELICIOASA.
Am o intrebare " of- prajitura", o reteta de "seliotka pod shube" nu ai?

Nati spunea...

Irina, e normal ca blatul sa fie tare, crocant chiar. Dupa 1-2 zile se mai inmoaie de la crema. Dar cine asteapta atit, la cit e de e buna? :)

Reteta de "shuba" nu am pe blog, dar te poti uita aici: http://www.lalena.ro/93-reteta-salata-shuba.html Eu fac salata aceasta fix cum este descris acolo.

carmen spunea...

juAm citit reteta ta si nu stiu cat inseamna 0.5 pah cate grame ce dimensiune este paharul ca ma incanta sa incerc prajitura

Nati spunea...

Carmen, toate masuratorile le-am facut cu o cana cu volumul de 240 ml ("cup" in engleza). 3/4 cana zahar inseamna 150 g, 1/2 cana faina inseamna cam 70-75 g. De nuci n-as putea sa-ti spun cite grame incap intr-o jumatate de cana, n-am cintarit.

Unknown spunea...

astea raman in topul preferintelor pe langa cheescake

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.