sâmbătă, 23 octombrie 2010

Piine cu praz

Initial se numea placinta. Dar a umplut forma atit de tare, iar prazul s-a contopit atit de mult cu aluatul, incit semana mai mult a piine. Si chiar asa am mincat-o, feliata pentru tartinele de la micul dejun. Este delicioasa!

Aveti nevoie de:
O jumatate de portie de aluat dupa reteta aceasta, sau orice aluat de piine cu care va place sa lucrati
4 tije de praz
2 oua
sare

Prazul se spala, se curata de virfurile uscate si se taie rondele. Se sareaza, se adauga 1 ou si un albus, se amesteca.
Aluatul se imparte in 2. Se intinde o bucata cu sucitorul intr-un dreptunghi. Se imprastie jumatate din umplutura pe toata suprafata, mai putin pe o margine, se ruleaza si se pune intr-o forma de cozonac. La fel se procedeaza si cu restul aluatul si al umpluturii. Se lasa la crescut o jumatate de ora, apoi se unge suprafata cu galbenus desfacut cu lapte. Se coace la foc mediu (180 C) pina se rumeneste frumos. Se scoate piinea din forme si se raceste pe un gratar.
Aici sectiune inainte de racire.

5 comentarii:

Miha spunea...

Eu am o reteta de paine cu ceapa, cred ca am s-o fac degraba. Dar o sa dau ceapa pe razatoarea cu ochiuri mici. :))
Arata bine painea ta, dar ai mei n-ar manca in veci. :))

Nati spunea...

Miha, nici copiii mei n-au vrut sa guste, am mincat doar eu si D. Ce pot sa zic decit ca sint fraieri. :))

Am facut si eu piine cu ceapa odata, tot maruntita bine de tot, si a mers. :))

Lilia spunea...

Arata bine painea. Natali, sigur a mers painea cu ceapa? Parca stiu ca intai am facut eu si nu mi-a iesit... dupa aia ai incercat tu.. dar nu mai stiu

Nati spunea...

Lilia, ai dreptate, a iesit, dar era cam tare nu prea crescuta. Am scris ca a mers, in sensul ca ai mei n-au simtit ca e ceapa in ea.

Mariana spunea...

O multumesc de idee!Sunt convinsa ca e delicioasa rau!

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.