miercuri, 27 ianuarie 2010

Mincare de naut cu carne

Nautul este o leguminoasa inrudita cu fasolea, mazarea si lintea. Este bogat în proteine, săruri minerale (fosfor, potasiu, magneziu, calciu, fier) şi în complexul de vitamine B. Având o concentraţie ridicată de proteine (24%), la care se adaugă şi un procent consistent de hidraţi de carbon şi grăsimi, năutul are o valoare alimentară deosebită, înlocuind în buna parte proteinele din carne. Sursa: wiki.

Pe net exista o multime de retete cu naut. Eu vreau sa va arat cum se gateste acasa la mine. Cel mai des se gateste cu carne, in special pentru mese festive. Dar daca omiteti carnea, iese oricum o mincarica foarte buna si satioasa, potrivita pentru post
.
Aveti nevoie de:

500 g naut (il gasiti la plafar sau in hipermarketuri, pe linga fasole si orez)
2 pulpe de pui
1 ceapa
1 morcov
1 telina nu prea mare
1 radacina de patrunjel/pastirnac
optional, suc de rosii, eu n-am pus
sare, piper, cimbru

Nautul se spala bine in citeva ape si se lasa in apa peste noapte. A doua zi se va vedea ca este umflat, la fel ca fasolea. Se scurge nautul de apa ramasa, se pune in oala, deasupra se pun pulpele (pe care le-am fiert in prealabil vreo 10 minute si am aruncat apa), legumele taiate cubulete, sare, piper, cimbru, putin ulei, si se toarna apa cit sa acopere totul cam cu doua degete. Se inchide capacul si se tine pe foc mare pina incepe sa fluiere supapa, cind se micsoreaza focul si se lasa 15 minute, apoi se stinge. Se deschide capacul dupa ce a scazut presiunea de tot. Se adauga verdeata tocata la servit.

Daca nu dispuneti de oala sub presiune, se poate fierbe si in oala obisnuita, puneti mai multa apa si lasati la foc mic, timp de circa 1.5-2 ore.

6 comentarii:

Sabina Ulubeanu spunea...

asta suna bestial so merge sa-mi fac si eu, fara sare desigur:), ca pare simplu de tot.
Intrebare: ce oala sub presiune e mai buna? Ca am ramas fara.

Nati spunea...

Uff, Sabina, n-as sti sa te sfatuiesc, pe a mea mi-a cumparat-o mama, nu din Ro. Din ce stiu eu, trebuie sa fie dintr-un inox de calitate, cu peretii grosi, ca sa reziste la presiune. Ceea ce inseamna ca si pretul e pe masura. Cele pina intr-un milion am inteles ca sint proaste, ba chiar si periculoase.

Miha spunea...

N-am mancat niciodata naut.
Dar dupa cat de delicios arata mancarica asta a ta cu siguranta ma voi uita dupa el cand vom merge la cumparaturi.
Legumele pot sa le dau pe razatoare? :))

Nati spunea...

Pus nautul pe lista de meniu cind veniti la Bucuresti! ;)
Legumele le poti da prin razatoare, dar nautul cred ca nu :))
Eu zic sa faci de proba dintr-o cantitate mai mica. Si daca nu va place, din nautul fiert poti face pasta hummus, poate e mai pe placul vostru.

Miha spunea...

Voua va place hummus-ul?

Nati spunea...

Miha, n-am facut niciodata.

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.