miercuri, 13 mai 2009

Prajitura cu ciocolata si banane


Un nou deliciu pentru amatorii de ciocolata. Sursa aici.

Pentru blat:
112 g ciocolata rupta bucatele (o tableta + 2 patratele)
60 g unt
1,5 pahare faina (210 g)
3/4 pahare zahar (150 g)
2 lingurite ness
2 lingurite praf de copt
un praf de sare
1 pahar lapte batut/iaurt/smintina (250 ml)
1 banana de marime medie, pasata
2 oua

Glazura:
0,5 pahar smintina dulce de minim 30% grasime (de ex. Dorna rosu)
112 g ciocolata rupta bucatele

Untul si ciocolata se topesc intr-un vas, amestecind pina la omogenizare.
Intr-un bol se amesteca faina, zaharul, nessul, prafuld e copt si sarea. Se adauga laptele batut, banana pasata, ouale si se bate putin cu mixerul. Se adauga amestecul de ciocolata cu unt si se omogenizeaza.
O forma cu diametrul de 22 cm (eu am folosit una dreptunghiulara de 20/30 cm) se unge cu unt si se tapeteaza cu faina sau cu hirtie de copt. Se toarna aluatul in forma. Se coace in cuptorul preincalzit la 180 C timp de circa 40 de minute. Se verifica daca e gata cu o scobitoare. Se lasa la racit.

Se prepara glazura:

Smintina se infierbinta intr-un ibric pina aproape de punctul de fierbere. Se ia de pe foc, se adauga ciocolata si se amesteca pina la omogenizare. Se raceste pina la tempartura camerei si toarna pe prajitura racita si ea. Dupa vreo ora la rece se poate taia.

11 comentarii:

Miha spunea...

Asa-i ca-i buna prajitura asta? :))

Flor spunea...

Nati,interesanta reteta asta si arata tare bine! Eu am o reteta asemanatoare fara smantana si ness, si iese f. aromata. Am sa o postez cand am timp!

Nati spunea...

Miha, nu mai tin minte, ca am facut-o demult! :))

Flor, astept sa pui reteta ta!

Laura spunea...

Natalia mea scumpa, te astept cu mare drag sa treci pe la mine, unde ti-am pastrat, cu mare admiratie, un premiu deosebit: Blogger Oscar! :)
...pentru toate creatiile tale minunate, care m-au fascinat si ma fascineaza inca! :P
Mii de pupici!!!

Nati spunea...

Laura, l-am vazut, saru mina mult! Ma simt profund flatata! ;;)

Stefan spunea...

Acum inteleg de ce e Dima asa rotund si frumusel! :)

Nati spunea...

Daa, il hranesc zilnic cu prajituri, la dejun, prinz si cina, nu stiai? :)))

Gabriela Cara spunea...

Fata minunata ,te astept la mine sa te cadorisesc cu un nou premiu, pentru preparatele de exceptie pe care le faci si nu numai. Iti multumesc pentru fiecare reteta pe care am invatat-o de la tine!
Pupicei!

Anne spunea...

Ce pofta mi s-a facut dupa ce am vazut pozele..dar sa privim si lucrul bun, avem reteta..multumim !

Ramona spunea...

Ce bine arata, cred ca e foarte buna.

Nati spunea...

Gabriela, saru mina pentru premiu, ma flateaza mult atentia din partea unei gospodine desavirsite ca tine!

Anne, Ramona, incercati reteta, sper sa va placa!

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.