luni, 3 august 2009

Dovlecei marinati



Un aperitiv de vara savuros, dulce-acrisor si crocant. Merge ca aperitiv sau garnitura. Sursa aici.

Avem nevoie de:
2 dovlecei sau zucchini (circa 400-500 g)
2-3 catei usturoi
100 ml ulei de floarea soarelui sau masline (eu am pus doar 50 ml)
3 linguri otet (de mere)
1 lingura miere
o jumatate de legatura de patrunjel
sare
piper boabe sau macinat


Dovleceii se spala, se sterg, apoi se taie fisii, cu ajutorul cutitului de curatat legume, sau rondele subtiri. Se presara cu sare si se lasa deoparte pentru 30 de minute.
Intre timp se pregateste marinata: se amesteca intr-un vas de sticla uleiul, usturoiul pisat, patrunjelul tocat, mierea, piperul si otetul.
Dupa ce dovleceii au lasat suc, se scurg bine si se amesteca cu sosul marinat. Se pune capac si se da la rece. Peste o jumatate de ora dovleceii sint deja buni de mincat, dar a doua zi sint si mai buni. Eu i-am servit azi dimineata pe felii de piine de casa, au fost un deliciu. Amatorilor de dovlecei le recomand sa faca din start portie dubla. :-)

7 comentarii:

Ina Todoran spunea...

F f f sanatosi! Nati de unde le ai tu cu limba rusa?

Nati spunea...

Ina, la tine m-am gindit cind am preparat si postat reteta! Sper sa-ti placa si tie dovleceii.
Iar limba rusa o stiu din copilarie ;)

Anonim spunea...

Ce bine suna! Am un dovlecel care ma asteapta :)
Stiu ca tu esti ca mine, dar regula e sa te anunt de premiu :D Pupici!

Ina Todoran spunea...

Da otetul balsamic nu e bun oare?

Nati spunea...

Ina, cu siguranta merge, ba chiar le-ar da dovleceilor un plus de aroma. Numai ca eu nu stiu cit de acru este acest otet, cel de mere are cam 6%, vezi si tu, daca e cazul, micsoreaza sau mareste cantitatea.

Niko spunea...

I-am pregatit si eu. Deliciosi! N-am crezut in viata mea ca dovlecelul crud poate fi atat de bun.
Pup,

Nati spunea...

Niko, sa va fie de bine! Nici eu nu credeam, si m-am convins de contrariu!

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.