marți, 2 septembrie 2008

Clatite pufoase (Buttermilk Pancakes)



O reteta de clatite americane, pufoase si bune.

1 pahar lapte batut / iaurt / sana
1 ou
2 linguri unt topit sau ulei (se poate foarte bine si fara)
esenta de vanilie
1 pahar faina
2 linguri zahar
1/4 lingurita sare
1/2 lingurita bicarbonat
1 lingurita praf de copt

Se amesteca intr-un vas laptele batut cu oul, untul/uleiul, vanilia si zaharul.
Intr-un alt vas se cerne faina cu sare, bicarbonat si praf de copt.
Acum urmeaza cel mai important lucru: se toarna amestecul lichid in cel uscat, amestecind lejer de citeva ori, dar nu de tot, adica aluatul trebuie sa arate ca avind cocoloase de faina. Se lasa aluatul sa stea cam 15-20 minute, timp in care cocoloasele vor disparea. Daca nu se respecta acest detaliu, clatitele nu vor iesi pufoase.
Se toarna aluatul cu lingura intr-o tigaie teflonata incinsa, unsa cu putin ulei. Se prajesc pe ambele parti pina se rumenesc. In aluat se pot pune bucatele de fructe. Se servesc cu dulceata, smintina sau cu crema de lamiie.

6 comentarii:

Trin spunea...

Buuneee, mai ales intr-o dimineata de week-end.

Intrebarea 1: Cand zici pahar, la ce volum te referi? Eu am folosit un pahar si jumatate (200 ml).

Intrebarea 2: Daca adaug branza, o sa iasa "branzoaice" (syrnici) sau aia e alta mancare de peste :D ?

Nati spunea...

1. Cind zic pahar, ma refer la paharul de 250 ml ("sovetski standart", pentru cine stie ;))
Inteleg ca daca stii ca sint bune, inseamna ca ti-au iesit, fapt ce ma bucura. :)
2. Pentru syrniki, baga un ochi aici: http://alfinuta.blogspot.com/2009/09/papanasi-moldovenesti.html

Trin spunea...

Da, mi-au iesit si am fost la magazin sa ma aprovizionez pentru inca o runda.

Data viitoare vor fi papanasi moldovenesti!

Nati spunea...

Sa va fie de bine! Bafta si la prepararea papanasilor!

Laura spunea...

Nati draga, le-am facut si eu...dar sub forma de vafe (tot la sugestia ta :P)
Foarte, foarte faine, intr-adevar, te pupam dulce pentru reteta!!!
...acum am in cuptor praji cu bilutele de cocos :P ...asa ca ne-auzim in curand :)))

Nati spunea...

Super, tocmai le-am vazut! Abia astept sa vad si prajitura!

Related Posts with Thumbnails
© All rights reserved Natalia Negara
Toate fotografiile de pe acest blog sunt protejate de legea copyright-ului.
Folosirea in orice scop sau publicarea lor se face numai cu acordul proprietarului.